از دیگر مزیتهای تبلیغات با رپورتاژ، کمک به برندینگ کسب و کار است. هر چقدر که بازدیدکنندههای بیشتری در سایتهای معروف خبری و محتوایی، اسمی از برند یک سازمان را بشنوند، سهم صدای آن برند بیشتر شده و برند بزرگتری ساخته میشود. همچنین اعتبار برند بین کسانی که از قبل آن را میشناختهاند نیز با استفاده از رپورتاژ آگهیهای خوب، بالاتر رفته و تصویر برند در ذهنشان ماندگار میشود. به طور مثال، رپورتاژ آگهی که در یک مجله نجوم منتشر میشود با رپورتاژ آگهی در پزشکی متفاوت خواهد بود.
در صفحه نمونه رپورتاژ آگهی میتوانید با ایدههایی کارآمد از رپورتاژ موفق آشنا شوید. بعضی سایتها، لینکهای درون رپورتاژ آگهی را به صورت فالو و بعضی به صورت نوفالو قرار میدهند. لینکهای نوفالو را موتورهای جستوجو به شکل تبلیغات دیده و اعتبار سایت منتشرکننده به لینک نوفالو نمیرسد. بهتر است سایتهایی انتخاب شود که لینکها را به صورت فالو قرار میدهند. در این رپورتاژ خبری، عنوان هیچ توجهی را جلب نمیکند و داستانی روایت نمیشود.
اما به هر حال، در دیجیتال مارکتینگ ایران، این اصطلاح با نام رپورتاژ آگهی معروف شده است که در این مقاله نیز از همین کلمه استفاده میشود. به طور مثال، رپورتاژ آگهی در تصویر زیر یک کوییز را با نام «چند درصد ذهن شما به تنقلات اختصاص دارد» شامل میشود. این مطلب در نهایت، ۱۶۰۰۰ هزار بار به اشتراک گذاشته شد و ۵۸۰۰۰ لایک دریافت کرد ضمن اینکه بیش از ۱۹۰۰۰ بار دیده شد. در این رپورتاژ اگهی، بعد از اینکه اطلاعاتی در رابطه با تنقلات به مخاطب داده شد، به کمک یک لینک داخلی (لینک آبیرنگ)، او را از محصولات خود آگاه میکند.
رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیهای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاعرسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانههای مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر میشود. در واقع رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته میشود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند. شما در رپورتاژ آگهی مخاطبانتان را در یک مسیر مشخص همراهی میکنید تا به سمتی که میخواهید هدایت شوند و اتفاقی که میخواهید رقم بخورد.
- اما واقعاً در این زمینه باید به نوع مطلب و مخاطب نگاه کرد و نمیتوانیم به احکام کلی تکیه کنیم.
- شخصی که میخواهد رپورتاژ آگهی سفارش دهد اول از هر چیز به کیفیت سایت توجه میکند.
- اگر تا به حال این روش را امتحان نکردهاید، حتما همه نکاتی که گفتیم را رعایت کنید و اگر سوال یا نظری هم داشتید، با ما در میان بگذارید.
- رپورتاژ آگهی پس از انتشار به صورت دائمی در رسانه میزبان فا باقی خواهد خرید رپورتاژ گلدلینک – از طریق مقاله بعدی کلیک کنید – ماند.
خرید رپورتاژ آگهی ارزان سفارش رپورتاژ خبری و تبلیغات بنری در مجله تصویر زندگی-خرید رپورتاژ آگهی گلدلینک
در حقیقت، هر رسانه، لحن و بازار هدف مخصوص به خود را شامل میشود و اهمیت هماهنگی محتوا با محل انتشار نیز در همین نکات برای نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی خلاصه میشود. برای پیدا کردن رسانه مورد نظر باید نسخههای قبلی و مقالات آنها را مطالعه و لحن و نحوه نوشتار آنها را بررسی کنید. این کار علاوه بر اینکه سبب میشود رپورتاژ آگهی شما با سایر مطالب مجله همخوانی داشته باشد، احتمال قبول انتشار آن توسط نشریه را نیز بیشتر میکند. انجام تحقیقات به طور معمول به عنوان یکی از کمارزشترین مراحل در نظر گرفته میشود. در نتیجه، باید از پلتفرمی کمک گرفت که تمامی موارد گفته شده در بالا را رعایت کند و همچنین، هزینههای زیادی را نیز به کسب و کار تحمیل نکند. در این خصوص میتوان «نشریلا» را به عنوان یک پلتفرم عالی در این حوزه معرفی کرد چراکه از طریق، متنهایی با زبان تخصصی هر رسانه تهیه و تنظیم خواهند شد.
رپورتاژ آگهی تبلیغات محسوب میشود یا بازاریابی؟
تصاویر و فایل های درون محتوای تبلیغاتی می بایست دارای کیفیت و حجم مطلوب و منطقی باشند. سئو یکی از مهمترین اصول مدیریتی هر سایت است که هر کسبوکار آنلاین … اگر میخواهید شروع به نوشتن رپورتاژ کنید، باید به موارد متعددی توجه داشته باشید. مواردی که در ادامه میآیند به شما کمک میکنند تا یک رپورتاژ موفق بنویسید. ممکن است این افراد در همان لحظه اقدام به خرید و یا دریافت خدمات نکنند.
بعضی رسانهها ممکن است این امکان را در اختیار شما قرار دهند که در ازاء دریافت مبلغ مشخصی، خودشان برای شما عکس انتخاب کرده یا کارهای گرافیکی را انجام دهند. با انتخاب یک عنوان خوب یا بد، شانس خوانده شدن مقالهی شما میتواند چند برابر افزایش یا کاهش پیدا کند. بدانید او چه ویژگیهایی دارد، تحصیلاتش چیست، در کدام طبقهی اجتماعی قرار دارد، دغدغههای اصلی او چیست و چه چیزهایی برایش مهم است. میدانید که سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو را به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم میکنند.
رپورتاژ آگهی تبلیغ محسوب میشود یا بازاریابی محتوا؟
نمونهای کوتاه از آغاز یک رپورتاژ آگهی را میتوان به صورت زیر درنظر گرفت. فرض کنید که میخواهیم نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی برای دستگاه زمینشوی را بررسی کنیم. آنچه که در تبلیغات اهمیت دارد، تحلیل دادههای حاصل از اجرای یک کمپین تبلیغاتی است و ابزار تحلیلی گوگل یعنی گوگل آنالیتیکس اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار میدهد. البته در برخی موارد نمیتوان به طور مستقیم از این دادهها بهره گرفت اما دانستن نحوه عملکرد آنها میتواند روش مناسبی برای رصد اثربخشی رپورتاژ اگهی به شمار رود. به همین دلیل، در ادامه برخی از پارامترهای مورد استفاده در تبلیغات گوگل را بررسی خواهیم کرد.
تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه فناوری اطلاعات را گرد هم آوردهایم تا بهترین و کاملترین مقالات و آموزشها را به صورت رایگان در اختیار علاقهمندان این حوزه قرار دهیم. اما باید در تولید محتوا رپورتاژ به موارد متعددی توجه داشته باشید. استفاده از عناوین جذاب بسیار مهم است و بر مخاطب شما اثر میگذارد.
در نتیجه، این داستان شامل آغاز، میانه و انتهای داستان خواهد بود و مساله مورد نظر در داستان نیز به طور کامل توسط کالا یا خدمات حل میشود. از آنجایی که رپرتاژ آگهی همانند یک مقاله کامل (۶۰۰ – ۲۰۰۰ کلمه) است باید طول آن را نیز متناسب با یک مقاله در مجله در نظر بگیرید. تا حد ممکن باید داستان طرح شده را به صورت خلاصه بیان کنید و نیازی به بیان جزئیات نیست. طول رپورتاژ آگهی خود را نیز به گونهای تنظیم کنید که در طول ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه تمامی بخشهای گفته شده در بالا لحاظ شوند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید برای اینکه سطح تعامل مخاطب با محتوای تولیدی را بیشتر کنید، طرح سوالاتی کوتاه در قالب کوییز پیشنهاد میشود. به طور مثال، در این رپورتاژ اگهی، در ابتدا سوالاتی مطرح میشود تا سطح دانش خواننده در رابطه با بازیافت محصولات سنجیده شود و در ادامه، اطلاعاتی در رابطه با بازیافت و نحوه کاهش تولید کربن ارائه خواهد شد.