فارغ از مکان شما در فرآیند مارکتینگ، خیلی مهمه که بهروش های سئو رو به خوبی بشناسین. علاوه بر بهبود رنک در موتور جستجو، سئو میتونه تست و بهینه سازی کمپین های مارکتینگی شما رو تقویت کنه. اینطوری مطمئن میشین محتوای شما با کیفیت و ارزشمنده و دقیقا همون چیزیه که مشتریان بالقوه تون لازم دارن. دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کنه تا مخاطبتون رو بشناسین و اطلاعات مهمی رو در خصوص اونها به دست بیارین.
تفاوت تبلیغات دیجیتال و سنتی
در صورتی که برای طراحی وبسایت مناسب کسب و کار خود نیاز به راهنمایی و یا اجرا داشتید؛ تیم متخصصی طراحی وبسایت نوکارتو، همچنین مشاورین دیجیتال مارکتینگ ما در کنار شما هستند. SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو، یکی از مؤثرترین راهکارهای رشد کسبوکار به شمار میآید که بهمنظور تبلیغات، دیده شدن و هدایت سریع ترافیک به وبسایت شما ایجاد شده است. علاوه برافزایش ترافیک، برای دستیابی به ترافیک باکیفیت و افزایش و بهینه سازی نرخ تبدیل، باید کلیدواژههای مرتبط تولید کنید که کاری زمانبر است. بازاریابی موتور های جستجو از تبلیغات پولی برای حضور در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده میکند.
امیدوارم تا اینجای کار متوجه قدرت دیجیتال مارکتینگ در کسبوکارهای اینترنتی شده باشید. اگر وبسایت فعالی دارید یا قصد کسب درآمد اینترنتی به هر طریقی را دارید باید بدانید راه میانبری وجود ندارد باید بازاریابی دیجیتال را به خوبی یاد بگیرید. شرکت های بازاریابی دیجیتال خوب برای درک ارزش ها و چشم انداز کسب و کار شما وقت صرف می کنند و با شما برای ایجاد استراتژی های بازاریابی سفارشی که موفقیت کسب و کار شما را افزایش می دهد همکاری می کنند. بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ، طرح ها و استراتژی های سفارشی را ایجاد می کنند که تصویر و صدای برند شما را منعکس می کند و تضمین می کند که چه نوع استراتژی های بازاریابی شما برای کسب وکار شما مناسب هستند. زمانی که یک شرکت دیجیتال مارکتینگ توانست در مورد عملیات، نیازها و عملکردهای کلیدی کسب و کار شما بحث و درک کند، می تواند یک برنامه بازاریابی دیجیتال سفارشی ایجاد کند که اهداف و اهداف کسب و کار شما را برآورده کند.
۵. جذب آسان مخاطب در بسترهای اینترنتی
بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ نام شما به بیان دیدگاهها، نظرات و حتی خاطرات خود از برند شما شرکت طراحی سایت سی یو وب میپردازند. سعی در بهبود جایگاه سایت مورد نظر دارند تا با ارتقا جایگاه سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، کاربران سریع تر و راحت تر به سایت دسترسی داشته باشند. ترافیک ارگانیک و خریداری شده مهمترین راهکارهای بازاریابی توسط موتورهای جستجو برای ارتقای سایت است. ترافیک خریداری شده یا Paid Trafficدر مقابل ترافیک ارگانیک قرار میگیرد، زمانیکه به دلیل محتوای ارزشمند و توجه کاربران بازدید صفحه شما افزایش مییابد، حجم ترافیک به صورت ارگانیک ارتقا یافته و نیازی نیست برای ارتقای آن هزینه کنید.
این که محصول ما چه «ویژگیها و مزایایی» دارد، کانالهای توزیع ما کدام هستند. سیاست های قیمت گذاری ما چیست و مهم تر از همه که در دیجیتال مارکتینگ بر روی آن تاکید میشود، «سیاستهای پروموشن» ما چگونه است. توجه کنید بازاریابی دیجیتال باید هماهنگ با ۴P شما و در امتداد آن باشد، تا پیامهای متناقضی به مخاطب ارسال نشود. در ثانی «مصادیق و مابهازاهای دیجیتالی» این سیاستها که جزو فعالیتهای دیجیتال مارکتینگ است، باید در برنامههای استراتژیک و عملی تدوین شود.
هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی و فروش این امکان را به کل تیم بازاریابی میدهد تا رفتار مشتریان خود را درک کنند و با استفاده از ابزارهای اتوماسیون رشد کسب و کار و کمپینها را بسنجند. از آنجایی که بسیاری از فعالیتهای بازاریابی توضیح داده شده در بالا ممکن است جدا از یکدیگر انجام شوند، به همین دلیل بسیار مهم است که فردی تمام فعالیتهای بازاریابی را دریابی کند. حجم بالای کاربران تلفن همراه که میتوانند به مشتریان ما بدل شوند بازاریابی پیامکی را جذاب کرده است. با افزایش حجم تبلیغات پیامکی، شیوه اجرای این تبلیغات اهمیت بالایی یافته و با یک اجرای مناسب میتوانیم انتظار داشته باشیم با کمپین موفقی رو برو شویم. در تبلیغات پیامکی باید به مخاطب احترام گذاشت و به زمان ارسال و شیوه تعامل با مخاطب توجه ویژه ای داشت. ارسال پیام های بی موقع و غیرر مرتبط اعتماد مشتری را از بین برده و به ضد تبلیغ تبدیل میشود.
برخلاف تصور برخی افراد بازاریابی اینترنتی و دیجیتال با هم متفاوت هستند. به تمام راهکارهای که به صورت دیجیتالی و در فضای اینترنت برای جذب مخاطب بیشتر، تبلیغ برند یا محصول، تولید سرنخ، افزایش نرخ تبدیل یا افزایش درآمد انجام میشه دیجیتال مارکتینگ میگن. در نهایت برای ساخت یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر و بلند مدت، باید نتایج به دست اومده رو تحلیل کنین. فرض کنید بعد از چند ماه متوجه شدین مخاطبتون اونقدری که باید به محتوای شما در اینستاگرام علاقه مند نیست اما از محتوای توییترتون استقبال می کنه.
اگر بخواهم یک عدد تقریبی بگویم، بیش از 50 درصد ورودی اکثر وبسایتها از گوگل است. از آنجایی که بحث سئو خیلی مهم و حیاتی است، ما در نوین مقالههای زیادی درباره سئو نوشتهایم. سیر تا پیاز سئو سئو را میتوانید در مقالات صفحه سئو در آکادمی نوین پیدا کنید. بازاریابی محتوا یعنی جذب مخاطب از طریق تولید محتوای باکیفیت و سئو شده، و هدایت او به سمت خرید از سایت. معمولاً در جستجوها به یک نتیجه اکتفا نمیکنیم و چندین تب همزمان باز میکنیم. در این مرحله کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید مطمئن شود که اطلاعات موردنیاز کاربر در دسترس هستند و در کل تجربه کاربر رضایتبخش باشد.
- در مقابل، بازاریابی محتوا بر تکنیکها و شیوه های اجرای استراتژی محتوا تمرکز میکند.
- شاید این نکته به ذهن شما آمده باشد که این موارد اگرچه مهم به نظر میآید اما ارتباط چندانی به دیجیتال مارکتینگ ندارد!
- یکی دیگه از محتواهایی که قابلیت استفاده داره، بلاگ پست یا مقالهای هستش که در مورد یک موضوع، خدمات یا برند مشخص توضیح میده.
- چارچوبی در حوزه اهداف و کانالهای این حوزه مرسوم است به نام چارچوب (RACE (Reach-Act-Convert-Engage. در هریک از این مراحل، اهداف و کانالها و روشها بازاریابی متفاوت خواهد بود.
راهنمای جامع دیجیتال مارکتینگ بهروش ها و نحوه پیاده سازی بازاریابی دیجیتال داناپرداز