تشکر ویژه از شما بابت سایت جامع و خوبتون
من میدیدم که همه جا از سئو صحبت میشه و همیشه دوست داشتم بتونم منم سر رشته ای از این سئو داشته باشم. با مطالعه مطالب سایت شما و دانلود کتاب رایگان خیلی اطلاعات تونستم کسب کنم. قابل توجه ترین بخش سایت از دید من که خیلی برام جالبه بخش میکروبلاگ هستش.
سئو تکنیکال سایت
یکی از باورهای نادرست درباره سئو این است که برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، باید قوانین و دستورالعمل هایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن ها را تغییر دهید. این یک اشتباه محض است؛ برای موفقیت در حوزۀ سئو، باید دست بر دست گوگل بگذارید و با او همکاری کنید چراکه سایت شما با گوگل در واقع یک چیز هستند. سئو برای من یعنی مهندسی معکوسی از الگوریتم های گوگل و رفتار کاربران در زمان جستجو. برای کسب جایگاه بهتر باید با منطق و حدس یک استراتژی را انتخاب کنید و سپس با اطلاعات بدست آمده از اجرای آن استراتژی های بعدی را طراحی و اجرا نمایید. اگر شما محتوای ارزشمند تولید کنید دیگران از آن استقبال میکنند و احتمالا به سایت شما لینک میدهند و همین کار موجب میشود جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید. از بعدی دیگر، بهینهسازی عملکرد و تجربه کاربر است و در نهایت مهمترین بعد آن این است که بهترین پاسخ را برای سوال و در خواست کاربر ایجاد کنیم.
Duplicate Content یا محتوای تکراری، محتوایی است که بیش از دو جا در اینترنت وجود داشته باشد. به بیان دیگر، محتوای تکراری به هر محتوایی که شبیه یا دقیقا یکسان با محتوای دیگری در وبسایتی دیگر و یا در صفحهای دیگر از یک وبسایت مشترک باشد، گفته میشود. Meta Keyword یا کلمه کلیدی متا نوع خاصی از تگهای متا است که به موتورهای جستجو در فهمیدن موضوع صفحه کمک میکند. کلمات کلیدی متا از کلمات کلیدی معمولی متمایز هستند؛ چراکه در پشت صحنه (در فایل کدهای صفحه) ظاهر میشوند و نه در صفحه قابل مشاهده برای کاربران.
بنابراین انجام تحقیق و آنالیز بصورت مستمر برای ارائه بهترین محتوا اهمیت فراوانی دارد. تا بستر مناسب نداشته باشی و نتونی به لحاظ سرعت، پایداری و خوانایی محتوا قدرت بگیری، بهتره که وارد جنگ خارجی نشی چون برات گرون تموم میشه و در نهایت ممکنه با کلی هزینه پایان خوشی نداشته باشه. موفقیت در سئو نیازمند زمان و تلاش بسیار است ولی دست یابی به آن پایداری بالایی خواهد داشت و تا مدت ها به یکی از مهمترین مجراهای بازاریابی شما تبدیل خواهد شد. برای رسیدن به این نقطه باید استانداردهای سئو را به درستی بشناسیم، در ادامه مهمترین فعالیت هایی که برای موفقیت در سئو باید انجام دهیم را با هم مرور خواهیم کرد. بک لینک به لینک هایی اطلاق می شود که از دامینی دیگر به دامین شما داده شده اند.
تحقیق کلمه کلیدی معمولا اولین قدم برای سئو و بهینهسازی سایت است. به عبارت بهتر کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمه کلیدی همانند یک قطبنما عمل میکند که راه موفقیت سایت را به شما نشان میدهد. سئو برندینگ یا برندسازی در سئو، به فرآیندی گفته میشود که در آن برند کسب و کار به منبع مهمی از ترافیک تبدیل میشود. به عنوان مثال شما برای آموزشهای حوزه سئو فقط به سایت دی ام روم مراجعه میکنید و مطمئن هستید که محتوای ارائهشده از اعتبار کافی برخوردار است. اما نکته مهم هدفدار بودن این کاربران است که به هیچ عنوان نباید به سادگی از کنار این اطلاعات عبور کنیم.
یکی از عوامل موثر در سئو سایت تاثیرگذار است از نقشه سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو میباشد. نقشه سایت یا به اصطلاح سایت مپ، خزش رباتها در سایت را آسانتر میکند. به عنوان مثال؛ هنگامی که بارگذاری صفحه برای کاربر چندین ثانیه طول میکشد، و یا زمانی که محتوا در گوشی موبایل یا دسکتاپ به خوبی نمایش داده نمیشود، کاربر صفحه را ترک میکند و سایت دیگری را باز کند. به کلیه تکنیکهایی که برای بهبود جایگاه و رتبه در خارج از سایت انجام میگیرد. خرید رپورتاژ، ساخت بکلینک، فعالیت در شبکههای اجتماعی از جمله مهمترین اقدامات سئو خارجی میباشد. معماری و ساختار سئو سایت به طریقه دستهبندی و سازماندهی صفحات اشاره دارد.
در مقابل تلاش برای استفاده از ضعف موتورهای جستجو و استفاده از تکنیکهایی برای فریب آنها را با نام سئو کلاه سیاه میشناسیم. در این روشها معمولات کمترین ارزش و توجه به رضایت کاربر و کیفیت محتوا میشود. البته هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیکهای کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایتهایی که از این روش استفاده کردهاند را تنبیه خواهد کرد. سپس می توان اقدامات لازم برای بهبود دیده شدن و افزایش ترافیک Organic را انجام داد که یکی از مهم ترین این اقدامات، افزایش رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو برای کلمات کلیدی هدف بدست آمده است. سئو راهی برای رسیدن به درامد بیشتر به شکل مستقیم یا غیر مستقیم از طریق بهتر و بیشتر دیده شدن در صفحات موتور های جستجو است. برای این “بهتر و بیشتر” دیده شدن لازم است که پیش از شروع هر کاری، کسب و کار هدف به درستی شناخته شود و کلمات کلیدی هدف برای آن وبسایت، بر اساس شناخت وبسایت، انتخاب صحیح مخاطبان هدف و شناخت آنان انجام شود.
فراموش نگردد که یک استراتژی و هدفگذاری درست میتواند راه رسیدن به صفحه اول گوگل را نیز برای صفحات هموار سازد. اسکیماها اطلاعات و دادههای ساختار یافتهای است که به کرالرهای گوگل این قابلیت را میدهد که کد و محتوای صفحه را بهتر و دقیقتر متوجه شوند. اسکیماها نوعی کد HTML هستند و که به راحتی میتوانند نتایج SERP را به نفع سایتهای استفاده کننده تغییر دهند. البته این تغییرات مثبت، درصورتی پیش خواهد آمد که به طور صحیح از کدهای اسکیما استفاده شده باشد. درغیر اینصورت حتی میتواند به حذف صفحه سایت از نتایج جستجوی کاربر منجر شود.
تعریف کلاسیک سئو
جواب دادن به سوال سئو چیست آسان است اما بدون اطلاع از نکات و روشهای آن، سئو را در ذهن شما به یک افسانه تبدیل شود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. از نظر فنی چیزی به اسم لینک فالو وجود ندارد زیرا خصیصهای تحت عنوان “dofollow” وجود ندارد. این عبارت صرفا برای تمیز دادن لینکهای معمولی از لینکهای نوفالو ابداع شد. بدون شک مطالعه کامل این مقاله، نه تنها شما را از حالت مبتدی خارج میسازد، بلکه میتواند مقدمات دریافت یک پروژه را نیز برای شما فراهم آورد.
مراحل سئو
سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما
خرید بک لینک بصورت انبوه یکی از روشهای کلاه سیاه لینک سازی در سئو است و ممکن است منجر به جریمه شدن وبسایت شما توسط گوگل و حذف آن از نتایج گوگل شود. در صورتی که محتوای منتشر شده در وبسایت مفید باشد سایر وبسایتها به مطالب سایت ارجاع خواهند داد. قطعا سئو و بهینهسازی صفحات به راحتی میتواند رتبه و جایگاهی مطلوب برای سایت در نتایج جستجو به همراه داشته باشد. برخی اقدامات میباشد که شما با پیادهسازی آن میتوانید به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید. شما میبایست به رباتها و الگوریتمهای گوگل اثبات کنید که شایسته حضور در صفحه اول گوگل هستید.
- و یا نام یک فروشگاه را در اینترنت جستجو کردهاید و آدرس و لوکیشن دقیق آن فروشگاه در کنار نتایج ظاهر شده است.
- منظور از الگوریتم گوگل تمام آن الگوریتم های کوچک، سیستم های یادگیری ماشینی و تکنولوژی هاییست که گوگل از آنها برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند.
- کشینگ (Caching) فرآیندی است که در آن بخش هایی از صفحه شما (چه توسط سرور یا مرورگر بازدیدکننده) به خاطر سپرده می شود تا بارگذاری بعدی آن صفحه بسیار سریعتر شود.