بررسی سایت و تعیین اهداف SEO، سئوی تکنیکال، تحقیق کلمۀ کلیدی (کیورد ریسرچ)، سئوی محلی، استراتژی محتوا و افزایش رتبۀ سایت. هرچه رتبۀ وبسایت ما در نتایج موتور جستجو بالاتر باشد، احتمال اینکه افراد بیشتری از آن بازدید کرده و درنهایت مشتری ما شوند، بیشتر میشود. بخش زیادی از فرایند سئوی یک وبسایت مربوط به تجزیه و تحلیل میشود. اولویت اول ما در سئو این است که مطمئن شویم محتوایی که در اختیار مخاطب قرار میدهیم با چیزی که او واقعا میخواسته مرتبط است.
دوره بازاریابی محتوا (پکیج کامل)
این زمان معمولا باید زیر 5 ثانیه باشد که موتور جستجو اثر منفی روی رتبه بندی وبسایت مذکور اعمال کند. یکی از فاکتور هایی که بطور غیرمستقیم در رتبه بندی گوگل تاثیر گذار است، نرخ پرش یا بانس ریت می باشد. نرخ پرش درصدی است از 1 تا 100 برای نشان دادن میزان ماندگاری مخاطب روی سایت.
مارکآپهای مختلفی وجود دارند که میتوانید از آنها در صفحههای وبسایت خود بهره بگیرید. نمیتوان در تمام کسب و کارها از تمام اسکیماهای موجود استفاده کرد، ما به احتمال زیاد حداقل یک مارکآپ مناسب برای کسب و کار شما وجود دارد که میتوانید در بعضی از صفحههای وبسایت از آنها بهره بگیرید. برای آزمایش مارکآپهای درون وبسایت میتوانید از ابزار تست دادههای ساختاریافته گوگل استفاده کنید. به عنوان مثال منشن بدون لینک (میزان درج url وبسایت شما در سایت های دیگر بدون لینک شدن)، سوشال سیگنال، بوک مارک، تبلیغات برندینگ و … می تواند در استراتژی های سئو خارجی قرار گیرد. وبسایت MOZ را می توان رقیب اصلی Ahrefs در تحلیل سئو داخلی و خارجی وبسایت دانست اما به تجربه، Ahrefs ربات های قدرتمند تری برای یافتن بک لینک هر وبسایت دارد.
اما صفحات دینامیک، صفحاتی هستند که با زبان برنامه نویسی سمت سرور مثل PHP، Java، ASP و JSP نوشته میشوند. از آنجاییکه این کدها مستقیما روی سرور اجرا میشوند، هر بار که صفحات دینامیک بارگذاری شوند، سرور امکان تولید محتوایی جدید را خواهد داشت. درنتیجه، محتوای این صفحات برای افراد مختلف، متفاوت نمایش داده خواهد شد. از صفحات دینامیک برای سایتهای هواشناسی یا سایتهای ارائه دهنده قیمت ارز و سهام که باید اطلاعات متفاوتی را در زمانهای مختلف ارائه دهند، استفاده میشود.
در صورت انجام سئو، گوگل من را جریمه می کند؟
اما به طور کلی مهم است که موارد زیر را هنگام معماری اطلاعات در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید که «تگ عنوان» (Title Tag) در واقع «تیتر اصلی» (Headline) صفحه نیست. تیتر اصلی در صفحههای وب معمولاً با عناصر HTML مختلف مانند H1 یا گاهی H2 مشخص میشود. محتوای تگ عنوان معمولاً در بالای مرورگر نمایش داده میشود و در کدهای تگ متا در صفحه جای میگیرد. دیگری نیز مربوط به ابزاری رایگان اما محدود برای آنالیز بک لینک رقبا است که اگر فریلنسر کار می کنید تا حدودی نیاز شما را برطرف می کند.
- دراین نوع از سئو تلاش میشود تا با استفاده از روشهایی که مطابقت چندانی با الگوریتمها ندارند، رتبه و جایگاه سایت بهینه شود.
- این ابزار بطور کلی به شما کمک میکند ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید.
- رنک و یا امتیازی که گوگل در سال گذشته به سایتها و صفحات سایتها نسبت میداد، که در حال حاضر یک سال است که متوقف شده است.
- مطالعه دائم درباره آخرین تغییرات الگوریتمهای گوگل و بروز بودن دانش سئو امری ضروری در حفظ رتبههای برتر برای سایتهاست.
- تنها چیزی که نیاز دارید یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک (مانند LinkMiner) است که به شما کمک می کند بک لینک های رقبای خود را پیدا کنید.
کاملترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین